Periode 3 leerjaar 2 materialen

De laatste opdracht van dit schooljaar was ook voor een groot deel een thuisopdracht. We moesten materialen van thuis gaan onderzoeken en er dan uiteindelijk een kunstwerk mee maken. Ik vond het zelf niet een super leuke opdracht in het begin. Ik wist niet waar ik moest beginnen en ik was niet gemotiveerd. Uiteindelijk hebben mijn ouders me een beetje geholpen en toen had ik meteen veel meer ideeën en was het ook leuker om aan de slag te gaan.

De twee vooronderzoeken

Mijn 2 vooronderzoeken verliepen allebei best wel anders. Aan het theoretische gedeelte was ik al snel begonnen en dat was ook gewoon snel af. Ik had daar misschien nog iets dieper op de kunstenaar in kunnen gaan maar dat vond ik op dat moment niet echt nodig. Wat moeilijker ging was het praktisch vooronderzoek. Je moest 15 onderzoekjes doen met verschillende materialen. Ik kreeg niet echt goede materialen in mijn hoofd dus ik kwam niet veel verder dan papier en hout. Mijn ouders hebben me toen geholpen met brainstormen en toen heb ik uiteindelijk toch nog best wel veel materialen kunnen vinden en de proefjes ook echt uit kunnen voeren.

Mijn gekozen materiaal en het eindproduct

Ik had ervoor gekozen om het materiaal bamboe te gebruiken voor mijn kunstwerk(en eigenlijk ook een beetje hout). Omdat ik dit materiaal veel in mijn tuin heb en je er ook veel leuke dingen mee kan doen/ maken. Zelf heb ik er een wind gong mee gemaakt. Ik vond dit een leuk idee omdat ik het afgelopen zomer op vakantie ook veel heb gezien en ik vond het erg mooi. Het leek mij dus leuk om dat ook zelf te maken. Ik ben zelf wel trots op het eindproduct over de technieken die er gebruikt zijn, maar niet over hoe het eruit zag. Het had er wel mooier uit kunnen zien. Wel vind ik dat ik veel technieken heb toegepast bij het maken van mijn eigen bamboe wind gong.

Het proces

Zoals je eerder hebt gelezen ging het theoretisch vooronderzoek eigenlijk heel goed en dat was ook goed gepland. Maar voor het andere deel had ik weinig inspiratie dus dat kwam veel lastiger op gang. Ik vind zelf dat ik dit hele jaar überhaupt minder heb gewerkt dan vorig jaar en daar ga ik volgend jaar verandering in brengen! Die ene 6 op dat rapport moet toch in ieder geval een 7 worden 😉

Bètawereld: Lifestyle en Design

Plaats een reactie